特別推介, 今期專題

【山竹過後】東龍島白膠灘絕景 夠浪漫了嗎?

今年9月颱風「山竹」吹襲香港,令到香港很多偏遠地區都變得滿目瘡痍,各地區恍如經歷了一場世紀災劫一樣。

山竹過後,我們也有到處去協助災後的清理工作,希望能夠盡一點綿力。在我們參與的幾次義工活動中,東龍島的發泡膠石灘必定是最令大家深刻難忘,而且帶給大家最大的衝擊。

清理活動完結後,我們訪問了幾位義工,他們留低了以下一些關於他們第一次去東龍島清理後的感受和訊息,希望呼籲大家要愛惜環境。

Manyi: 「望住依片膠海,有好大嘅無力感,但係其實要去改變現代人嘅生活模式,無力感仲更加大,所以都係低頭繼續默默執發泡膠粒,希望自己嘅身體力行可以慢慢改變大家。」

Witman: 「已有一段日子無去東龍島郊遊或者露營,颱風山竹吹襲後,同隊友去到島上做義工清理垃圾。初時,我仲好慶幸島上嘅士多無太大損壞,但走到附近營地一看,就覺得好心痛,原來白色發泡膠膠粒舖滿營地上。後面嘅石灘就更慘不忍睹,尤如一個白色嘅波波池,隨手用筲箕一撈,不消五分鐘,已經可以把一袋黑色大垃圾膠袋裝到滿滿。可想而知,海洋接收了人類大量嘅垃圾,而風暴又把垃圾重回大地,循環不息,永無止境!大家要立即行動,源頭減廢,停用即棄用品,減少對地球傷害!」

小瑩: 「山竹襲港之後,發現市區受到好多影響,但離島亦唔例外。於是就同一班朋友去左東龍島執垃圾,但係無諗過,去到東龍島重災區之後,發現成地都係白雪雪嘅發泡膠粒之餘,發泡膠仲推積到15厘米左右咁厚,當時有啲唔知點算好同好無奈。然後我再細心觀察,仲有比颱風折斷左嘅樹枝中間都有好多發泡膠粒,而且海面上亦都有唔同大小嘅發泡膠飄浮緊。發泡膠雖然為我地帶黎方便,但對大自然就帶黎好嚴重嘅影響,所以我希望大家可以減少使用發泡膠,齊心協力保護地球,為環保盡一分力啦!」

孫仔: 「山竹颱風過後,周圍都災情嚴重,去東龍島之前已去過其他地方幫過手清理,惡劣情況各有不同。但要數最令我嚇親,就係東龍島嘅發泡膠海,一眼望埋去心裡面已經「嘩…」左一聲,石灘上面好似鋪左層白雪咁,行埋去準備清理果時,踩落去原來個發泡膠海係深海黎,企都企唔穩。果刻諗到,原來平時貪一時之便使用發泡膠嘅代價係可以咁嚴重。我希望藉此呼籲大家,盡量減少使用發泡膠,以及其他即棄用具,為保護環境出一分力。」

Cman: 「細個好期待颱風到來,因為可以唔駛上堂,大個左就期待可以帶來一日有薪假期,但經過今次颱風「山竹」吹洗過後,睇見佢為大家帶來嘅禮物,真係一次都嫌多,建築物被破壞,百年老樹被吹倒,為海邊帶來一大遍白色雪地,可見大自然既破壞力真係好驚人,每次見到都令我好心痛,真係唔希望再有下一次。與此同時,希望大家正視氣候變化既問題,為大自然,為環保出一分力,減少用塑膠產品啦!」

Alan: 「我想講嘅係義工都係會有情緒,望住一片白茫茫,心裡面灰亡亡! 我仲忍唔住講埋出口囉!真係好灰呀﹗因為我覺得就算用一生嘅時間去清理都無辦法完成…..依啲就係人類嘅智慧做成!人最寶貴係智慧,最失敗都係智慧!如果有一日上天把人類智慧拎走時…就會同一般海洋生物一樣,食住發泡膠等著死亡吧!請大家好好出分力係環保上!」

Ben少: 「有冇諗過當你享樂時,同時為地球製做咗幾多垃圾?呢D垃圾你以為見唔到就唔關你事?今日種下嘅因就係明天嘅果!遲早要還!從現在開始盡力保護環境!保護地球吧!也是為你的未來和下一代著想!」

Don Sir: 「我經在會展舉辦過飄雪活動,在香港可以睇到落雪,大家都會覺得好新奇。會場內漫天飛雪 (即發泡膠”),有時都覺得幾浪漫。玩樂過程中,如果飛雪黏著你,你會識彈走它。我地識得整走發泡膠粒,但係海中嘅魚類或者其他生物就冇得揀。佢地見到發泡膠果時,會以為天降美食,急不及待要吃下它。發泡膠粒既不能提供營養,更可能會引致海中生物死亡,從而影響整個生態系統。今日睇見東龍島嘅情況,令我下定決心要為環境出一分力,一定要減少使用發泡膠。」

我們去東龍島做義工當天,天氣還是很熱。大家望著眼前這雪白一片的石灘,我們知道冬天未到,但好像已經到了聖誕。眼前白色一片不像雪,還嗅到一陣陣海水味道,毫不浪漫,我們只感到無奈。腳踏在膠海之中,我們真的會站不穩腳,然後大家或會問為何東龍島變成這樣,同時又會反問自己有沒有份造成今天東龍島的結果呢?相信答案大家都心裡有數吧。

一班義工只用了一天拾起了接近二百袋發泡膠垃圾,但只是白色膠灘最表面的一層,還有那些沒法清理的微細膠粒,可能永遠留在這裡。或者,有些膠粒會隨風飄回大海,然後不知道何時又回到我們的身邊。

它們永遠跟著我們,而且不離不棄,這樣夠浪漫了嗎?

20180925_144423

請分享出去,同你身邊的人說聲「絕膠」啦!

義工︰「對住依片由發泡膠堆積而成嘅雪地,你覺得仲有冇希望呀?」

FolloMe︰「有D人話無,但我覺得…有」

FolloMe︰「今日起絕膠啦! 同你身邊嘅人講『絕膠』,Tag你身邊嘅膠友講『絕膠』啦!!!」

請支持絕膠: https://www.change.org/p/ban-polystyrene-now-hk

 

(文、圖︰星行跡;影片︰星行跡、Alan;航拍︰孫仔)

發表迴響